تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
4

مشکلات مالیاتی برای کسب و کارهای فاقد شناسه یکتا

  • کد خبر : 831
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۳۱
مشکلات مالیاتی برای کسب و کارهای فاقد شناسه یکتا
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان تأکید کرد: کسب‌وکارهای بدون شناسه «یکتا» اعتبار قانونی ندارد و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

اخبار مالیاتی – علی‌محمدی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزها صادر نشده باشند، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب، صرفاً فایل الکترونیکی شناسه «یکتا» است و پروانه کسب‌هایی که از ۱۴۰۲ به بعد، خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و در بانک اطلاعات کسب‌وکارها ( qr.mojavez.ir ) ثبت نشده باشند، از نظر دولت، اعتبار قانونی ندارند و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، بیان داشت: باگذشت بیش از شش ماه از صدور پروانه‌های کسب الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوزها و به‌صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوزها می‌کنند که این خلاف قوانین جدید است.

محمدی در بخشی از سخنان خود، تأکید کرد: همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز، از جمله پروانه کسب صرفاً باید از درگاه ملی مجوزها و به‌صورت غیرحضوری انجام شود و هر نوع مجوز و پروانه فاقد شناسه «یکتا» ثبت شده در   qr.mojavez.ir ، از نظر دولت مجوز محسوب نمی‌شود.

وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه «یکتا»، به‌صورت رایگان و کاملاً غیرحضوری در درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و به‌حکم‌قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوزهای قدیمی به شناسه «یکتا» تبدیل شوند. منبع

لینک کوتاه : https://khabarshahrvand.com/?p=831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.